Onsdag

Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen.. Har väl inte hänt så mycket sedan sist. Har avverkat ännu en skolvecka, känns riktigt skönt. Nu är jag faktiskt nästintill ledig i 5 veckor, vi har ett nätseminarium, men annars är det lugnt i dessa veckor. Jag klagar inte :)

Igår var Emma, Emilia och Elmer här, var trevligt. De kom vid halv 2 och stannade till halv 7 ungefär så det blev några timmar av prat och fika. Satt även och kollade på den stora nyheten, att kronprinsessan förlovat sig. Ooh. Undra om det blir lika stor uppståndelse den dagen då jag förlovar mig?! Troligtvis inte!  Vilka är så himla intresserade att 4:an ställer in alla ordinarie program för en förlovning? Förstår inte grejen. Är det någon vars liv bara inte fungerar för att kronprinsessan är "oförlovad", finns det verkligen människor som bryr sig Så mycket? Underligt! Jag kan inte annat än att tycka lite synd om dem, att allt de gör ska vara så uppmärksammat. För någon vecka sedan var det ju två sidor i aftonbladet med stor bild på prinsessan Madeleine med en cigarett i handen. De är väl inte annat än mänskliga! Nog om det..

Ellie har blivit 4 månader och därmed fått smaka på riktig mat för första gången, en riktig höjdare tyckte Ellie, hon skulle nog lätt kunna sluka en hel burk (åtminstone en halv), men vi går långsamt framåt så magen för vänja sig. Vi har kört på potatis/majspuré samt potatis/blomkålspuré. Hon gillade bägge lika mycket.

     
              Mumsigt med mat tycker Ellie!


Nu bär det av till Gävle med syrrorna mina :)

/ SaraN


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja läpparna är inte vackra :P



Shoppa lugnt idag då ;)

2009-02-25 @ 11:59:31
Postat av: jenny

Naaa, vad roligt att hon tycker om mat! ;D

Har du färgat håret igen? Blev du nöjd med klippningen du beställde?

2009-02-25 @ 13:54:59
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: jenny

Hum, svårt. Polarn's jackor har ju blivit skitdyra nu tycker jag. Jag bojkottade de idag och köpte Lindex skaljacka till Noah, samma funktion till bättre pris. =) ska nog köpa en till Lilly med.

Fast de finns ju bara från 86.



Vaför inte en vindoverall? Tycker de är jättefina, de från polarn. Annars har jag en brun skaljacka från polarn i strl 68 (stor, Lilly hade den hela förra våren fram tills nu typ) som jag tänkte sälja på Tradera och där finns det säkert en massa polarnjackor i strl 68-74 som ofast brukar vara obetydligt använda. =) Fast vill man ha nytt så vill man. Jag förstår dig! ;D



Skulle kunna skriva en massa nu, haha. Men Didriksson brukar ju ha skaljackor också, vet inte hur långt ner i storlek dock.

Vi får snacka när vi ses. ;P



Vi var i Eskilstuna, på ett fint hotell och hade det skönt. Hi hi.

2009-02-25 @ 20:12:07
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men jag tycker ju ditt hår ser mycker mörkare ut än första gången du färgade det, men kanske mitt som blekts en massa? Hi hi.



Nej, det är ju nackdelen med overall, att man inte kan använda det för sig. Men då kan man kanske ha en billigare jacka till bilen eller vad man nu ska ha den till. Kanske i sommar. Fast jacka och byxa har jag alltid kört på, men jag har även en röd vindoverall till Noah från pop, får se om den blir använd.

Ingen aning vad jag ska ha för jackan, man kan ju kolla vad den går för på T, och kanske lite kompispris? ;P

Det är en liten kille som haft den innan ,men bara i vagn.

Men jag köpte den just för att den är brun, och det är den enda bruna pop gjort. Hi hi.

Kan bli så fint med en rosa mössa till. =D



Ja, men vad bra att du är lite ledig nu. Jag är ju jämt ledig jag. Så kom förbi när ni känner för det. ha ha.

2009-02-26 @ 08:46:18
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag blev så glad när ja hitta dom :D Så nu måste du nästan åka till Gävle imorron ;)

2009-02-27 @ 00:10:52
Postat av: Jenny

Vad sägs som 200 kr? =) På tradera går de mellan 250-300 kr.

Ja, den ska ju vara vindtät den jackan så den blir nog kanon! Kul när de "billiga" butikerna börjat med lite funktionskläder så man har lite att välja på när plånboken styr ibland. =P



Är du med ut i morgon? =D

2009-02-27 @ 22:27:06
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jo, jälvklart är det viktigt att man trivs. Jag tror inte jag skulle trivas fullt om jag lagt ner en massa år på pluggning och sedan inte tjäna speciellt mycket mer än en undersköterska t.ex. som har gymnasieutbildning bara.

Just därför försöker jag komma på något jag skulle vilja jobba och trivas med, och tjäna pengar på. Jag kan ju inte ens veta innan om jag kommer trivas att jobba med det ifs, men det kan jag ju aldrig veta om jag får dåligt betalt heller.

Mycket har ju med omständigheterna att göra också, jag skulle nästan kunna göra vad som helt bara jag har bra arbetskamrater. =)



Så det är både och det där, jag funderar en stund till för jag pluggar hellre till ngåot som ger valuta för alla år av pluggning OCH som jag kommer trias som.

Jag har liksom ingen "dröm" om vad jag vill bli, som t.ex. du har. Du VET att du vill bli pedagog(Heter det så? =P) och pluggar ju med all rätt till det. =)



Bla bla bla. ;D

2009-03-01 @ 18:58:27
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Emma

Va bra! :) Hihi jaa, de kanske har med sällskapet å göra när man har kul ;D

2009-03-01 @ 20:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0