Summering 2008

Saker har ju hänt sedan sist jag skrev.. Nytt år och allt har det hunnit blivit :) 2008 har varit ett år med blandade känslor. Började med en liten sammanfattning av 2008 för ett tag sen, nu lägger jag ut den. Bättre sent än aldrig :)
 
Januari - Februari: Året började ju nästan med att jag fick veta att jag var gravid. 14 februari närmare bestämt. Chock! Jag och N hade nästan precis blivit tillsammans och kände därmed varandra inte alltför bra. Blandade känslor.. Först bara en förtvivlan, jag visste bara att en abort ville jag ju helst inte göra. Efter mycket om och men så bestämde vi oss för att behålla barnet. Ett långt samtal med mamma och jag var övertygad om vad jag ville och att allt skulle ordna sig till det bästa! 
I januari kom även en mycket söt liten flicka till världen, en liten Lilly :) Fick också veta att en klasskompis till mig väntade barn, ungefär samtidigt som mig. Tror det skiljde en dag :P

Mars- Maj: Månaderna flög fram, med skola och allt var det innebar. Ultraljudet inträffade den 20 maj, allt såg bra ut med den lilla. En upplevelse som inte var lik nån annan. Underbart! En kompis bebis var beräknad men ville inte dyka upp i maj månad. Den lille krabaten hade dock fler överraskningar på lut. Vi gick ocn väntade på en liten Lydia..


Juni - Augusti: Den 4:e juni ville den lilla Lydia titta ut. Eller? Näe för flaggan i topp, det blev en med snopp :D Ingen var väl mer överraskad än mamma Emilia själv. Den lilla Lydia fick dock namnet Elmer istället, vilket kanske passade lite bättre. Jag fortsatte att stånka omkring på Sandvik. När jag var i  vecka 30 var det fortfarande arbetskamrater som inte visste om att jag skulle ha barn. Den 23:e juni kom en söt Elian till världen, Ellies kusin :)
Vi letade lägenhet för fulllt..

       
Elian                                       Elmer

September- Oktober: Första september var det inflyttning i lägenheten, dock stod några veckor rust på schemat, jag hjälpte till med det jag kunde. Tur att jag mådde bra under hela graviditeten, annars hade detta blivivt tunga veckor. Det började bli tungt nu. Vågen stog på 20+. Herregud! Jag gick i skolan, pluggade. I september var jag och mina kära vänner även på EMD på Lobby, den 20:e september om jag inte minns helt fel.. Madde och gick gick runt i skolan och väntade på våra bebisar. Den 14:e oktober flyttade jag in på riktigt i lägenheten och precis en vecka senare, den 21:a oktober kom våran underbara lilla tjej till världen, lilla Ellie. 4144 gram tung och 53 cm lång. Helt perfekt! Den 31:a oktober, två veckor för sent kom söta lilla Nova till världen också, Ellies klasskompis :)

            
Ellie                                              Nova

November- December: Underbara första veckor med Ellie. Hände inte så mycket. Men den 29:e november gick jag ut på krogen för första gången på riktigt länge. En otroligt lyckad utgång med dom bästa! Jul och nyår, myspys :)

Det var en liten summering av 2008, har säkert glömt en massa viktigt, men det är inte lätt att minnas allt..
Nu hoppas vi på att 2009 blir ett superår :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Shit va ljus Elmer va syns ju ingen skillnad på han och de andra..annat är de nu! :P haha!

2009-01-06 @ 21:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0