Grattis Elmer på din dag!

Idag blev lilla Elmer 1 år. Grattis grattis!
Vi var såklart dit och firade. Hämtade upp Emma vid 12 och åkte sedan in till valbo för att inhandla present. Blev kläder, så snygga! Är ju så kul med barnkläder, jag skulle handla ihjäl mig om jag fick och om plånboken tillät det ;) I Gävle ( hos Elmer och hans mamma) blev vi bjudna på fika.. massa kakor och tårta! Elmer hade tårta i hela ansiktet till slut, man fyller ju bara 1 år en gång i livet så det gäller att passa på :) Lite bilder från kalaset får ni också se :)


Fina födelsedagsbarnet i våran present ;)


Ellie på promenad med Emma :)


Snyggingen igen :)


En annan snygging :)



Kommentarer
Postat av: lindaaq

Men vilka gobitar :D

Ja absolut, tänk sen när de börjar på dagis de små rackarna, magsjukan och influensan i stora lass ;P haha

Ja men de är skönt :) Mja vet inte riktigt om de var nageltrång, men de antogs de, dock borde han ju haft ganska ont då tycker man..



hehe nej precis, ska ju vara lite att mysa med :D Älskar att ligga och kuras och han med för den delen ! :D Tänk bara om dom kunde få vara så här små och inte lära sig att man kan springa i från mamma ;D haha



Absolut ! Jag håller helt med dig, finns dom som hänger upp sig totalt på vikten, tyvärr. Tråkigt att inte kunna njuta fullt ut som mamma då och inte trivas med sig själv, men de är ju svårt att släppa också de vet man ju..

hehe ja, nej jag har väl inte heller tänkt vara en av dem höhö

har väl försökt ge honom lite smått ersättning, så han får sig en smak ibland men de är inget som vill gå ner som bröstmjölken, men man får väl trixa och tröka lite ibland antar jag..

Ja han blev 16 v i tisdags och blir 4 månader den 10. men han har fått smaka lite majs/potatis och palternacka/potatis och han var nöjd och glad efter de så jag tjuvstara lite jag med :)

Men nu när man kommer in i lite nya perioder så ska han väl kanske kunna vänja av sig med bröstet när de finns nya möjligheter, kan man hoppas :D Så du hade inga större problem med att vänja av henne ? :)

babbla på du :D ja tycker de är så roligt att höra med någon annan som har barn :D Och Ellie är ju större så du har ju lite erfarenhet så jag lyssnar så gärna :D

Ja, nu får vi väl hoppas på fint väder i sommar då och att mottivationen dyker upp höhö





2009-06-05 @ 09:59:44
Postat av: Emma

Haha ja, den där moroten kommer då inte Elmer få ha för sig själv :P

2009-06-05 @ 13:44:51
Postat av: Jenny

Vad störda ni är. :P

2009-06-05 @ 14:16:46
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: lindaaq

Ja, fytusan.

hehe ja jag håller med, dom får gärna va små längre :P

ja de är ju samma med alvin, sempers funkade inte alls, men den där NAV skriker han inte om iaf hehe men han äter inte heller :P De ska grejas och donas och spottas ut hehe men man får väl prova sig fram :)

Ja de ska bli kul nu när han får börja med smakisar, så han ändå kan få någonting annat även om de kanske inte är speciellt mättande hehe men de är ju något nytt iaf :)

Ja, jag har pumpat ur två gånger för att ge honom och jag har lämnat honom kvar hemma med pappa, men jag vettefan, ja tyckte de var lite små jobbigt att pumpa ur.. Nu har ju ja en sån där gammeldax pump så kan ju vara de också att den inte är nå bra.. Men ja tycker att de börjar kännas som jag inte har lika mycket mat kvar åt honom heller så jag får väl försöka nöta lite med ersättning nu då..

Sägs ju att när man kommer till välling så brukar de gå bättre än ersättning.. får se då :)

Såg att de fanns nå banangröt eller va de nu var för 4 mån ? Men vet inte alls om de är något att hurra över ? Vet du ? :)

Ja jag var utigår och idag jag små svängar så nu ligger han i vagnen och sover gott :)

2009-06-06 @ 16:14:16
Postat av: Jenny

Ja. haha.

2009-06-06 @ 18:03:56
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: lindaaq

Okej, jag har provat sempers och nav's bara.

Jag håller helt med dig ! Absolut, får hoppas att de går bra med "avvänjningen" för oss med :) Men de tror jag, har ju ätit majs/palsternacka och potatis bara, tänkte att jag kanske ska prova på den där gröten :) De är ju ganska lite mer mättande :) men man får ju prova sig sakta men säkert fram :)

har du rådf¨rågat mycket med bvc angående de ? ja ska dit på 4månaders kollen med alvin, tycker du ja borde fråga henne om "jag får" börja ge honom typ gröt eller vad tror du?

vagn är bäst :D

2009-06-07 @ 13:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0