Kreativ

Ja, mycket kreativ har jag varit nu på sistone måste jag säga. Måste nämna att senast jag ens rörde en symaskin var i 7:an, men jag är riktigt nöjd med resultatet. En enklare variant av hissgardin, kuddfodral och vimplar har det blivit till Ellies rum. Rummet går i färgerna vitt, rosa med lite inslag av rött ;P Jag är nöjd med resultatet!

Visst ja, har målat bokstäver till Ellies rum och två adventsljusstakar också, eftersom ekonomin inte tillåter att köpa nytt julpynt så snodde jag två gamla ljusstakar av mamma som målades vita och blev riktigt fina igen, dom ska pyntas med nånting också, vet inte med vad än. Men av lite ståltråd kan man göra mycket :)
Har köpt två fina stjärnor också, så det inte blir alldeles för gammalmodigt :P

Bjuder på lite bilder också :)

 

 

Angående vimplarna så har vi bråkat lite om placeringen, skulle viljat ha dem ovanför sängen på nåt vis, men där har vi sänghimmeln och den vill jag definitivt inte ta bort då jag äälskar den :) Så vimplarna fick en annan placering, kanske ändrar om sen. Men det blev rätt bra, bättre än vad bilden visar iallafall.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tyckte det blev jättefint och vimplarna passade bra där. Jag har Noahs över sängen och det blev också bra även om jag nog kommer ändra det några gånger. ;) Nu vill jag bara ha allt nytt där inne, det blir ju så. Ha ha.

Visst är det drygt att den gick sönder exakt när jag kommit igång. Men men... Min vanliga tur. ;P

Men vi verkar ha samma smak på barnrum du och jag. Min hissgardin i Noahs rum kommer nog bli ganska lik Ellies, fast jag har inte bestämt mig riktigt hur den ska bli än. Om jag ska dela på tytget och sy in remmarna i eller om jag bara ska sy de utanpå. Svårt, men det behöver jag inte tänka på då symaskinen strejkar. ;D

2009-11-09 @ 19:14:45
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Sofia

Visst är han ;) aa tycker också filmerna är bra!



Jättefint rum till Ellie :)

2009-11-09 @ 21:03:13
Postat av: Jenny

Jag tyckte din gardin blev jättefin. Jag sydde faktiskt hissgardin till Noah alldeles nyss, kanske inte det bästa jag gjort i mitt liv men den får duga ett tag. :) Jag beställde från stof och stil, tycker de har bra priser. Panduro har också fina tyger men de är nog lite dyrare... Ska nog kika där nästa gång jag beställer ändå. :)Prickigt älskar jag! Jag vill så gärna lära mig sy lapptäcke. Kan du det? Vet att vi gjorde det typ i 5:an men minns inte. Vill ha överkast till Noah...

2009-11-09 @ 22:23:56
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Emma

Ne den är fin :) Sen homestylade jag den med lite kuddar och ljus å så :P Får hoppas nån vill ha den!

2009-11-10 @ 17:24:57
Postat av: Emma

Ne det visar sig..är väl kanske inte rätt tid att sälja nu precis. Men vi håller tummarna :) Ses imorron :)

2009-11-11 @ 14:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0