Tröttsamt

Svininfluensa dit, vaccin hit.. Baciller, virus. Blablablablabla. Jo tack, jag har börjat lessnat på snacket om sjukdomar!

Under ett års tid har Ellie inte varit sjuk en endast gång, inte haft feber, jo där ljög jag, en gång. Hon hade 38,1, det räknas ju som feber, men sjuk var hon inte. På sin höjd har hon haft en snorig näsa. So what, det har väl alla den här årstiden. Jag tror och anser att det beror på att vi inte är så jäkla noga med allt, tappar nappen på golvet/marken, tar upp den, sköljer inte av, ibland tar jag nappen i min mun först för att få bort skräpet. Oj, så får man ju inte göra. Dela baciller, ne fy vad äckligt och stackars barn!
Åh, det bara kokar i mig. Jag är trött på att inte kunna gå på öppna förskolan när Ellie har en liten liten liten droppe snor under näsan, för då tittar dom på henne som att hon har någon allvarlig sjukdom, sen tittar dom på mig. "Hur tusan tänker du när du tar med dig en snorig unge hit" Hur fasen ska barn kunna bygga upp ett immunförsvar om man inte utsätts för baciller och annat?
När Ellie var ca två veckor besökte jag min mammas jobb (hon jobbar på förskola för de som inte vet). Lortiga, snoriga barn kom och ville titta på henne, vara nära och jag lät dem vara det! Och nämnde jag, Ellie har inte varit sjuk en endaste gång!

Mina åsikter, andra har rätt att tycka annat. Men jag är så djävulskt trött på det här med sjukdomar. En förkylning är inte hela världen, skall man isolera sig för att barnet har en förkylning. Gör du själv det? Jag gör det inte, då jag inte ens räknar förkylning som en sjukdom, alla, vuxen som barn har förkylningar på hösten.
Tänk om alla stannade hemma från jobbet för en förkylning, hur skulle det se ut? Inte skulle det bli mycket arbetat iallafall!

Nu har jag fått skriva ur mig lite, lite bättre känns det :)


 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej, en förkylning är kanske inte så farlig. Men för Noah blir den lätt jobbig. :) Jag tycker det är svårt, Lilly har inte heller varit sjuk speciellt mycket men helt plötligt slår det till. (t.ex. magsjuka). Men det är allvarligarre grejer än förkylning det. ;P Barn måste ju bli sjuka för att bygga upp ett imunförsvar, jag har läst att man första året ska ha massa förkylningar men det hade inte Lilly. Kanske för att jag ammade? Angående vaccin vet jag inte alls hur vi ska göra. Jag ska nog ta det eftersom jag ska ut på praktik till våren, fast jag är väldigt skeptisk... Jag tycker du har en sund inställning. Fast det beror kanske på hur förkylningen är, en rinnande näsa kan man ju inte stanna hemma med. Men hosta och en massa slem göre inte mig speciellt pigg iaf. Nu bara svamlar jag.. Ha ha...

2009-11-11 @ 20:04:25
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: Emmy - Mamma till Liam

Du har helt rätt i de du säger. Ja tycker precis lika fast ja är lite rädd för just svininfulensan därför har ja vaccinerat mig. Jag ligger även i risk zon tack vare att ja har astma. Men sog sagt du har helt rätt i de du säger. Barn måste få vistas bland människor för att kunna bygg upp sit imunförsvar. Hoppas allt är bra med er? Kram

2009-11-11 @ 21:50:55
URL: http://eemmy.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det är ju skillnad på att umgås med förkylda och att vistas bland människor. Jag skulle ju aldrig medvetet umgås med förkylda människor för att bygga upp immunförsvaret, men alla är vi olika. Sen är det ju så att vissa får det jättejobbigt när dom blir förkylda medans andra är pigga ändå.

2009-11-18 @ 10:02:51
URL: http://sofiekarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0