Förskoleplats

Ja, så har Ellie fått förskoleplats också. Vi fick vårt första val, på Sätralinjens förskola. Där min mamma jobbar, Ellies mormor. Eftersom förskolan ligger några meter från vår lägenhet så kändes det väldigt bekvämt att ha henne där. Mamma har tidigare varit dagmamma och haft en massa andra barn samtidigt som hon haft mig och min syster hemma så jag tvivlar på att det ska bli något problem. Så det känns skönt att vi fick plats där :) Samtidigt som jag känner till förskolan och vet hur bra det är där, så riktigt skönt!

Men vad skrämmande det är att man ens sitter och diskuterar förskoleplats, känns som det var igår hon föddes och var en alldeles ny liten bebis.

Nu har man en stor tjej som börjar förskolan januari/februari 2010! Helst vill jag ha henne hemma ett tag till, men det tillåter inte ekonomin så jag måste ut och försöka jobba så mycket som möjligt. Det ska nog bli bra det här. (Intalar mig själv :P )

Idag ska jag städa som sagt, har redan börjat. Så nu ska det dammsugas och skuras golv.. Jippie!! ;P

So long!



Ellie med Nemo, Ellies favoritkompis!




Kommentarer
Postat av: Emma

Tack :) Va stor hon blir men skönt att ni fick plats där ni ville :)

2009-09-23 @ 11:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0