Pratkvarn

Måndag idag igen.. Om en vecka börjar jag jobba, känns bra! Ellie börjar även skolas in på dagis, så vi får väl se hur det går. Känner jag henne rätt så blir det inga som helst problem.

Det är en riktig pratkvarn vi har fått här hemma, hon pratar på för fullt (oftast ganska obegripligt), nya ord kommer lite hela tiden nu tycker jag, förståeliga ord alltså :)
Idag gick hon fram till pulkan och sa "pu..kka", det låter så sött. Andra ord hon säger är: Mamma, pappa, lampa, docka, na-na (till moster Johanna). Det är så kul när man börjar förstå lite av det hon säger.

Hon förstår ju nästintill allting nu, säger man åt henne att hämta saker,
lägga tillbaka någonting så gör hon det utan några som helst problem.
Niclas bad henne att hämta snusdosan häromdagen :P , så pinar hon iväg och kommer tillbaka med tv-dosan,
det är inte så lätt att skilja på saker alla gånger :)







Kommentarer
Postat av: Emma

Gounge! Måste försöka få till en dejt snart igen för jag vill träffa henne! (och dig såklart :P)

2010-01-04 @ 13:32:14
Postat av: Emma

Ja jag har inget planerat i veckan så de skulle funka för mig :) Kan väl kolla me de andra också, är väl kanske bara Sofia o Sanna hemma. Men de va längesen man träffade alla.



Näe jag vet, man lider ju helt i onödan bara för att man inte kan ta tag i det i tid :P

Tack, är klar med garderoberna nu så nu är det ordning. Har en stor hög som ska slängas och en stor hög som kan skänkas bort. Pinsamt att man har kläder som ligger oanvända å ändå klagar man på att man inte har nåt att ha på sig ;P

2010-01-04 @ 15:07:22
Postat av: Jenny

Ja, det är så mysigt när de första orden kommer. Hon är verkligen en liten flicka nu! :) Ingen bebis längre. Jag tror också inskolningen kommer gå bra. :D

2010-01-04 @ 21:18:46
Postat av: matilda

Haha va söt. Kanske en pik från henne att han ska sluta? ;)

2010-01-05 @ 00:51:19
URL: http://matildaa88.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, eller hur! :) Ja, vi har det bra, riktigt kallt idag bara, i morgon ska vi på äventyrsbad blir kanske lite behagligare... Men ändå härligt när kylan biter på kinderna och man ser nästan solbränd ut för man är alldeles röd när man kommer in! :) Kram kram

2010-01-05 @ 14:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0